All Stories

Cum filetez un peste?

Pestele este foarte sanatos dar ca sa il gatim corect trebuie sa timen cont de niste reguli si anume cum se poate fi filetat un peste.
1. Trebiue un cutit pentru filetat, care trebuie sa aiba lama subtire si flexibila. Este foarte important sa mentineti cutitele ascutite
2. Taiati inotatoarele si coada.
3. Faceti o taietura langa inotatoare pana cand ajungeti la coloana.
4. Introduceti cutitul pana la capat si urmaind coloana si taietura pe cate ati facuto mai devreme detasati fileul de corpul pestelui.
5. Apoi cu o penseta scoateti usor oasele de pe file.

Ce beneficii are patrunjelul?

Patrunjelul este cea mai populara iarba din lume. Printre nutrientii pe care ii furnizeaza patunjelul se numara vitaminele K, A si C, acid folic si fier. In plus, contine 0 calorii. 
Patrunjel pentru sanatatea inimii. Patrunjelul este o sursa excelenta de acid folic, una dintre cele mai importante vitamine B. In vreme ce joaca numeroase roluri in corp, unul dintre cele mai importante are legatura cu sanatatea cardiovasculara
Patrunjelul are multiple calitati si contribuie la vindecarea diverselor boli precum:
- Anemie - previne anemia feripriva ca urmare a continutului bogat de fier, dar si a vitaminei C (care ajuta la absorbtia fierului);
- Antioxidant - creste capacitatea antioxidanta a sangelui;
- Antibacterian (distruge bacteriile);
- Amelioreaza respiratia urat mirositoare;
- Digestie - planta imbunatateste digestia proteinelor si a grasimilor si favorizeaza absorbtia intestinala, stimuland functia ficatului. Datorita continutului ridicat de enzime, patrunjelul faciliteaza eliminarea scaunului si optimizeaza activitatea digestiva;
- Antidiareic;
- Hipocolesterolemiant - scade nivelul colesterolului din sange;
- Diuretic;
- Inlatura oboseala;
- Imbunatateste functia ficatului, splinei, rinichilor si a glandelor suprarenale;
- Suport hormonal - la femei, patrunjelul stimuleaza productia de estrogen, si restabileste circulatia sangina normala la nivelul uterului. Menstruatia intarziata, sindromul premenstrual (dureri mensturale) si menopauza (piele uscata, iritabilitate, caderea parului) pot fi ameliorate prin consumul acestei plante. Patrunjelul regleaza ciclurile menstruale datorita apiolului, care este o componenta a estrogenului, hormon feminin. Echilibru hormonal al organismului se realizeaza prin intermediul acizilor grasi volatili pe care ii contine patrunjelul;
- Intarirea sistemului imunitar - nivelul ridicat de vitamina C, betacaroten, B12, clorofila si acizii grasi esentiali cresc imunitatea. Patrunjelul consolideaza imunitatea prin complexul de multivitamine si minerale pe care il furnizeaza organismului;
- Intepaturi de insecte - umflaturile si mancarimea se vor calma prin frecarea zonei afectate cu patrunjel.

De ce inima ne inteapa?

Intepaturile de inima sunt frecvente, dar in majoritatea cazurilor sunt inofensive. Stresul, lipsa de calciu si spasmosfilia, efortul fizic si intelectual intens, dar si mesele copioase pot provoca intepaturi scurte de inima, palpitatii si dificultati respiratorii. In celelalte cazuri poate fi vorba despre dureri intercostale si boli pulmonare.

Atacuri de panica si de inima

“Stresul, emotiile puternice, examenele, supararile sunt responsabile, de cele mai multe ori, de intepaturile de inima specifice tineretii. Aceste manifestari nu sunt periculoase si cedeaza dupa administrarea calmantelor, anxioliticelor. Apa cu zahar este un mit si este eficienta doar in caz de hipoglicemie, in acele momente important este ca pacientul sa ramana nemiscat”, explica dr Florin Mitu.

In cazul in care intepaturile de inima sunt provocate de spasmofilie sau de atacuri de panica, se va trata lipsa de calciu si de magneziu, minerale necesare unei contractii normale a muschiului inimii.

De asemenea, intepaturile de inima pot fi simptome ale bolilor endocrine, in special hipertiroidie, dar si ale bolilor pulmonare, precum pneumoniile, bronsitele si bronhopneumoniile. Aceste afectiuni nu trebuie neglijate, intrucat pot degenera in miocardita, inflamatie a muschiului inimii care, netratata corect, poate duce la insuficienta cardiaca.

Risc pentru soferi si cei care stau mult timp la birou

Nevralgiile intercostale sau asa-zisul “junghi” intercostal reprezinta cele mai frecvente cauze ale durerilor de inima, dar si motive de panica. Aceste dureri retrosternale (resimtite in spatele sternului) apar pe fondul unor miscari bruste, la schimbarile de temperatura sau pot fi provocate de reumatism si de inflamatii ale articulatiilor dintre coaste si stern.

“Predispusi sunt cei care petrec foarte mult timp la birou, in fata calculatorului, sau soferii, care stau tensionati intr-o pozitie fixa o perioada mai lunga de timp. Si sportivii pot acuza astfel de junghiuri, din cauza miscarilor bruste si traumatismelor pe care le pot suferi in timpul antrenamentelor”, adauga specialistul. Junghiurile intercostale se trateaza cu antiinflamatoare pastile sau unguente.

Semnele durerii cardiace

In timp ce intepaturile de inima cauzate de alte boli decat cele cardiace sunt de scurta durata, localizate intr-un punct fix si dispar la schimbarea pozitiei, durerea de natura cardiaca acopera o suprafata mai mare a pieptului si, de cele mai multe ori, iradiaza spre interiorul umarului, bratului si mainii stangi.

In plus, durerea anginoasa dureaza in jur de zece minute, iar daca depaseste o jumatate de ora, intervine riscul de infarct miocardic, caz in care durerile sunt insotite de transpiratii reci, hipotensiune, ameteli si asfixiere. Barbatii fumatori, cu obezitate abdominala si functii de conducere sunt cei mai predispusi la infarct miocardic.

TESTE NECESARE

EKG, ecografie, radiografie

Orice tip de durere la nivelul inimii, mai ales la cei care au antecedente in familie, trebuie investigate de un cardiolog care va face o serie de testari.

Initial se va efectua un consult clinc, medicul va asculta inima si in cazul in care va depista anumite modificari, indiferent de natura lor, zgomote, trepidatii, va solicita efectuarea electrocardiogramei (EKG).

Daca si acest examen va releva modificari ale ritmului inimii, urmatorul pas va fi realizarea unei radiografii pulmonare sau a unei ecocardiografii. “Ecografia inimii permite examinarea si masurarea cavitatilor inimii, dar si frecventa fluxurilor de sange.

Pe de alta parte, radiografia toracica stabileste daca modificarile inimii sunt de natura pulmonara”, explica conf. dr Florin Mitu.

Totodata, daca in urma examenului clinic si a electrocardiogramei nu se constata modificari ale ritmului inimii, pacientul va trebui sa-si faca analizele de sange, pentru a depista eventualele carente de calciu si de magneziu.

Ce alimente topesc grasimea de pe burta?

Expertii va ofera o lista cu alimente care reduc apetitul si va ajuta sa dati jos burta, fara efecte adverse asupra sanatatii, pe termen lung.

1. Iaurtul grecesc mentine senzatia de satietate

Ceea ce face iaurtul grecesc ideal in curele de slabire este continutul mare de proteine. Obtinut din lapte de capra sau oaie, iaurtul grecesc are de doua ori mai multe proteine decat iaurturile de vaca. Proteinele raman in stomac pentru mai mult timp, spun specialistii, ceea ce mentine senzatia de satietate.

“Procesul de metabolizare este mai lent decat in cazul carbohidratilor si la fel absorbtia lor. In acest caz, eliberarea de energie se face in trepte”, explica Ionut Stefan, consultant in nutritie la cabinetul “MC²” din Bucuresti.

Dezavantajul este ca unele iaurturi grecesti au mai multa grasime decat cele din lapte de vaca. Deci, in dietele de slabit sunt recomandate cele degresate si cele cu continut scazut de zahar.

2. Ceaiul verde

Mai multe studii sugereaza ca ceaiul verde ajuta la pierderea in greutate, prin stimularea organismului sa arda grasimile din zona abdomenului. Pentru ca efectul sa fie cel scontat este necesar sa beti ceai verde de mai multe ori pe zi.

“Dar atentie! Folosit in cantitati mari, da o falsa scadere in greutate prin deshidratarea pe care o produce datorita efectului sau diuretic”, avertizeaza Ionut Stefan.

3. Scortisoara aduce savoare fara calorii

Studii recente arata ca scortisoara poate avea un efect de stabilizare a nivelului de zahar din sange. Acest lucru ar putea reduce pofta de mancare, mai ales in cazul persoanelor care sufera de diabet zaharat de tip 2, spun nutritionistii. Puneti scortisoara in cafea, ceai sau chiar in iaurt, pentru a adauga un plus de savoare fara a multiplica numarul de calorii.

4. Ardeiul iute te ajuta sa mananci cu masura

Gustul picant al ardeiului iute este dat de o substanta fara miros numita capsacina, care se pare ca are capacitatea de a reduce apetitul si de a accelara metabolismul pentru perioade scurte de timp. In plus, oamenii au tendinta de a manca mai putin atunci cand mancarea este picanta.

“Mancarurile condimentate dau o senzatie de satietate precoce prin iritarea mucoasei digestive, dar trebuie consumate cu masura intrucat pot provoca afectiuni ale esofagului, gastrice sau colorectale”, atentioneaza nutritionistul.

5. Fructele tin stomacul plin

Grapefruitul, pepenele, merele, perele si fructele de padure va ajuta sa va simtiti stomacul plin, cu foarte putine calorii. Nutritionistii atribuie aceasta senzatie cantitatilor mari de fibre solubile a caror digestie dureaza mai mult.

Daca mancati un fruct sau beti un pahar de suc natural inainte de masa, veti putea reduce numarul de calorii acumulate in timpul mesei. Pentru mai multe fibre consumati merele si perele cu coaja.

Daca simtiti nevoia sa mancati ceva dulce, fructele de padure sunt cea mai buna varianta. Sunt foarte aromate, au un gust dulce-acrisor si un sfert din caloriile unei prajituri.

Ceaiul de busuiocul intareste sistemul imunitar

Ceaiul de busuioc uscat este recomandat persoanelor ce sufera de migrene pe fond nervos, colici, gastrita si ulcer gastric, colita, bronsita, gripa sau probleme cardiovasculare.

Busuiocul intareste sistemul imunitar, regleaza functiile glandelor endocrine si metabolismul celular, tonifiind intregul organism. Putem sa consumam ceai de busuioc pentru actiunea energizanta si antidepresiva, planta inlaturand efectele surmenajului si echilibrand starea psihica si emotionala.
Compozitia bogata in substante benefice, cu actiuni antimicrobiene sau antiinflamatorii, face ca busuiocul sa fie de un real ajutor in tratamentul multor afectiuni.

Un remediu de nadejde in tulburarile gastro-intestinale, busuiocul stimuleaza digestia, calmeaza colicile, ajuta la eliminarea gazelor, este antiemetic, antiseptic intestinal si diuretic.

In inflamatiile cailor respiratorii planta de busuioc este utilizata ca antiseptic respirator, antispastic, antitusiv, bronhodilatator. De asemenea, printre proprietatile busuiocului se mai numara si cele de galactogog (stimuleaza secretia de lapte), reechilibrant al activitatii endocrine, stimulent al sistemului imunitar, tonic general, tonic nervos, antidepresiv.

S-a constatat ca busuiocul potenteaza puterea de dezintoxicare la nivelul ficatului, deoarece in frunzele de busuioc sunt prezente sase substante cetonice cu actiune directa asupra celulelor hepatice, care cresc potentialul metabolic al acestora.

Ca urmare, o serie de functii hepatice sunt stimulate, efectele fiind rapide si foarte eficiente. Astfel, ceaiul de busuioc creste viteza de metabolizare a unor toxine provenite din alimentatie (grasimi, carne prajita, coloranti chimici) si creste totodata sinteza enzimei care distruge alcoolul patruns in organism.

Consumul de ceai de busuioc scade efectul nociv al nicotinei si al altor toxice cu nucleu de tip nicotinic, patrunse in sange prin inhalare sau ingestie. De asemenea, ceaiul de busuioc poate reduce viteza de transformare a zaharurilor in grasimi.

Efectul cetonelor din ceaiul de busuioc se face resimtit si in planul capacitatii hepatice de a creste sau micsora proportia glucozei din sange. Ca urmare, variatiile de glicemie vor fi rezolvate cu mai multa promptitudine de ficat.
Powered by Baju Grosiran