A huge collection of 3400+ free website templates JAR theme com WP themes and more at the biggest community-driven free web design site
Home / ABDI Says / Despre pneuri, anvelope, cauciucuri de vara si de iarna

Despre pneuri, anvelope, cauciucuri de vara si de iarna

In aceasta postare nu vom povesti nimic despre avelopele speciale cum sunt cele sportive, de circuit, rally sau offroad! Doar despre anvelope de vara si anvelope de iarna. Sau cauciucuri de vara si cauciucuri de iarna. Sau pneuri…

Pe cei mai multi dintre cunoscutii mei daca-i intrebi care este diferenta dintre anvelopele de vara si cele de iarna, iti vor raspunde ceva de genul: “Pai alea de vara, daca le folosesti iarna, patinezi si cu anvelopele de iarna daca le folosesti vara se tocesc mai repede! Nu e bine sa le folosesti” Daca insisti sa-i intrebi si de ce, e ca si cum vrei sa-i faci sa para prosti in fata celorlalti, ori ii iei de prosti, ori e ca si cum ii injuri de mama! Altfel, baietii sunt zmei la volan, vara se lauda cu mai putin de doua ore pana la Constanta sau mai nou nu stiu ce timp pana in Grecia!

Nu trebuie sa fii mecanic auto, ca sa raspunzi la anumite intrebari despre masina proprietate personala, pentru ca e bine sa te informezi despre ce sa cumperi si ce sa folosesti la masina pe care o ai, pentru a te bucura de ea la full capacity!

Sa va ajut cu intrebarea de mai sus: care e diferenta intre cauciurile de iarna si cauciucurile de vara? Ar fi bine sa tineti minte 7 grade Celsius! Pentru ca atunci cand temperatura de afara trece (in sus sau in jos) de 7 grade Celsius, adica exact in martie si noiembrie) trebuie sa-ti schimbi cauciucurile la masina.

Asa sunt gandite si fabricate anvelopele: compusul chimic – cauciucul – folosit are proprietati diferite in functie de temperatura:

  • la anvelopele de vara, cauciucul folosit e mai dur, tocmai ca el sa poata rezista la temperaturi mari, de peste 60 grade Celsius, la care se incinge asfaltul vara
  • la anvelopele de iarna, cauciucul folosit se pastreaza moale la temperaturi scazute de minus 20-30 de grade Celsius. In plus, au profil dintat, ca dintii unui fierastrau sau dintii folositi de alpinisti la incaltarile cu care se catara pe munte iarna. Exact asta e si rolul acetui profil dintat, sa nu alunece si sa se catere chiar si pe gheata sau zapada inghetata!

Asadar, profilul dintat de la anvelopele de iarna ajuta foarte mult la franare iarna, iar daca il folosesti vara, il tocesti (inclusiv din cauza temperaturilor mari, nu numai de la franare) si iarna nu va mai fi la fel de eficient. E ca si cum ai purtat toata vara ghete de iarna, ai facut sport pe asfatul incins cu ele si apoi in speranta ca nu s-au tocit prea tare, vrei ca iarna sa nu aluneci cu ele! In plus, nu te cateri pe munte iarna cu incaltari de vara, nu?

Ce este cel mai important lucru, e ca daca tineti cont de aceste proprietati, masina voastra va frana … perfect! Anvelopele vor avea aderenta maxima si distanta de franare va fi cea mai mica. Normal ca trebuie sa verificati regulat presiunea in pneuri, pentru ca suprapresiunea sau subpresiunea anvelopei reduce capacitatea acesteia de a avea aderenta maxima! Normal ca atunci cand va schimbati anvelopele de vara cu cele de iarna si invers e bine sa faceti echilibrarea anvelopelor si verificarea geometriei rotilor, ca sa diminuati uzura pneurilor si a suspensiilor masinii. In plus si sofatul va fi mai confortabil.

Asadar, daca va vreti sa stiti ceva despre anvelope de vara si despre anvelope de iarna, tineti minte doar atat: 7 grade Celsius! Veti uimi cu raspunsul acesta si prietenii si veti sti exact si cand sa va schimbati cauciurile! Uitati de martie si noiembrie!

About Abdi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *