A huge collection of 3400+ free website templates JAR theme com WP themes and more at the biggest community-driven free web design site
Home / ABDI Says / Tu esti un turist corect? Ai numai pretentii?

Tu esti un turist corect? Ai numai pretentii?

Gata, official a inceput vacanta scolarilor, prescolarilor, liceenilor si studentilor. Cei care au examene finale sau de admitere mai au insa cateva saptamani. Insa pentru marea majoritate a inceput vacanta de vara, iar caldura, adica canicula, ii indeamna deja sa-si stabileasca destinatiile de distractie. Corporatistii si ei deja si-au stabilit destinatiile de vacanta.

Interesant este ca pentru multi fotbalisti, vacanta s-a terminat. Ne referim aici la fotbalistii din campionatele mai sarace, care vor trebui sa inceapa jocurile europene din tururile preliminare. Pentru campionii adevarati, vacanta continua.

Destinatia preferata este la mare, iar litoralul romanesc ramane in topul preferintelor romanilor, iar anul acesta este chiar pe primul loc in acest top, chiar inaintea litoralului bulgaresc! :) Normal, romancele sunt printre cele mai frumoase din lume. Nimeni nu ne lauda tara asa de mult cum ne lauda femeile! Rusoaicele le concuraza pe romance la frumusete, dar cum leul romanesc nu rivalizeaza deloc cu rubla ruseasca, romancele sunt … mai frumoase! Nu degeaba Mazare a promovat litoralul romanesc cu frumusetile autohtone.

Pentru romani, nu numai litoralul este o detinatie preferata, vara. Muntele este o optiune importanta, pentru racoarea din timpul noptii si “bronzul de munte”. In plus, multe piscine sau bazine de inot, multe cu apa termala. O minunatie. Iar preturile au devenit chiar mai accesibile decat anul trecut, asa cum am descoperit pe Booking Expert.

Revenind la litoralul romanesc, notabila mi se pare initiativa unui post de televiziune, care indeamna turistii sa semnaleze orice neregularitate pe care o intalnesc in vacanta. Din pacate calitatea serviciilor oferite nu poate creste, daca turistii nu sunt exigenti la randul lor cu cei care presteaza aceste servicii. Pentru aceasta este nevoie de educarea turistilor, pentru care sloganul “las-o ba, ca merge asa” este laitmotivul explicatiilor gasite pentru orice nu merge bine si care ii deranjeaza.

Explicatia ca turismul pe litoral nu dureaza la noi decat trei sau patru luni pe ani, nu ar trebui sa conteze deloc. Sa dispara cei care nu ofera servicii de calitate in turism , iar businessul pierdut de acestia sa fie astfel redirectionat catre cei care au investit in afacerea lor din turism si in personalul care presteaza serviciile oferite, oferindu-I acestuia si o retributie care sa-l determine sa fie correct.

Oare turistii romani sunt corecti cu ei insisi? Tu cat de correct esti fata de tine si ceilalti cand esti in vacanta? Tu te comporti diferit cand esti in vacanta in Romania si cand esti in vacanta in strainatate?

About Abdi

Check Also

Zizin da cu pace, Concurs Zizin 2015 pe www.zizin.ro

Campania “Zizin dă cu pace și de Sărbători” va începe la data de 16 noiembrie 2015, ora 00:00 (ora României) și se va încheia la data de 10 ianuarie 2016, orele 23:59 (ora României).

Produsele participante în cadrul campaniei sunt următoarele:


    Apă minerală naturală plată Zizin, 0.5 litri
    Apă minerală naturală plată Zizin, 1 litru
    Apă minerală naturală plată Zizin, 2 litri
    Apă minerală naturală plată Zizin, 5 litri
    Apă minerală naturală plată Zizin, 10 litri

Produsele participante sunt ambalate în mod individual (în sticle PET de 0.5 litri, 1 litru, 2 litri, 5 litri, respectiv,
10 litri) sau grupate în baxuri (12 sticle a câte 0,5 litri, 6 sticle a câte 1 litru, respectiv, 6 sticle a câte 2 litri) și
sunt prevăzute cu etichete dedicate promoției ”Zizin dă cu pace și de Sărbători”. La această Campanie participă oricare dintre produsele ZIZIN participante, indiferent dacă acestea sunt prevăzute sau nu cu o etichetă promoțională.

Pentru înscrierea în campanie, participanții trebuie să achiziționeze în perioada campaniei cel puțin un produs participant și să trimită în aceeași perioadă și interval orar numărul bonului fiscal sau al facturii fiscale în baza căruia s-a realizat
achiziția, având la dispoziție două modalități:

    trimiterea numărului bonului fiscal sau al facturii fiscale printr-un SMS la numărul 1779 (tarif normal în rețelele Orange, Vodafone și Telekom);
    înscrierea numărului bonului fiscal sau al facturii fiscale pe platforma dedicată campaniei, accesată prin intermediul site-ului www.zizin.ro;

Un număr de bon fiscal/factură fiscală este considerat corect înscris în cazul în care este format dintr-o înșiruire unică de cifre și/sau litere, iar mesajul de înscriere conține minim 1 caracter (ex: 261). Bonul fiscal sau factura fiscală trebuie să aibă data emiterii anterioară sau similară datei de înscriere în campanie a participantului, dar încadrată în perioada campaniei.

Participanții la campanie trebuie să păstreze bonurile fiscale sau facturile fiscale înscrise (care atestă că au
achiziționat produse participante și al căror număr l-au înscris prin SMS sau online în cadrul campaniei), astfel
încât dacă un participant devine potențial câștigător, să poată face dovada deținerii în original a bonului sau facturii fiscale.

În cadrul Campaniei se vor acorda un număr de 441 premii, împărțite pe 3 categorii, după cum urmează:

    Premii zilnice
        400 x Set căni de colecție format din 2 căni inscripționate cu cele 2 personaje-animal ale campaniei (leoaica & gnu), fiecare set într-una din cele două ipostaze: cu ochelari de ski sau cu cască de ski.
    Premii săptămânale
        40 x Set rucsacuri pentru ski format din 2 rucsacuri, unul pentru ea și altul pentru el.
    Marele Premiu
        1 x Vacanță pentru 2 persoane în Austria (Zell am See), la ski, 7 nopți, demipensiune, ski pass inclus pentru 5 zile, perioadă de călătorie la alegere în luna februarie 2016.

Pentru tragerile la sorți zilnice, vor fi acordate un număr de 7 seturi a câte 2 căni pe zi, cu excepția ultimelor
8 zile de campanie, atunci când vor fi acordate câte 8 seturi a câte 2 căni pe zi. Premiile vor fi acordate prin extragere aleatorie, în fiecare zi a săptămânii, la ora 10:00, pentru intervalul zilei precedente (00:00 – 23:59), automat, fără autentificare notarială sau necesitatea intervenției umane.

Pentru tragerile la sorți săptămânale, vor fi acordate un număr de 5 seturi a câte 2 rucsacuri, în fiecare săptămână. Premiile vor fi acordate prin extragere aleatorie, în fiecare zi de luni, pentru intervalul săptămânii precedente (luni, ora 00:00 – duminică, ora 23:59), manual, cu autentificare notarială.

Marele Premiul al campaniei constă într-o excursie pentru două persoane la ski în Austria și se va acorda prin tragere la sorți notarială, la finalul campaniei. Extragerea va avea loc pe data de 15 ianuarie 2016, urmând ca potențialul câștigător să fie contactat de către reprezentantul organizatorului în maxim 48 de ore pentru demararea acțiunilor de validare. La tragerea la sorți vor participa toate numerele de documente fiscale valide înscrise în campanie și necâștigătoare de alte premii, indiferent de modalitatea de înscriere utilizată.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *